بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3

  • بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3

    آکورا NSX GT3 بدون شک یکی از برترین خودروهای مسابقه ای در دنیا هست، موتور پرقدرت و شتاب بالا از ویژگی های این غول خودروسازی هست. امسال در مسابقات 24 ساعته رولکس دیتونا شرایط آب و هوایی باعث شده بود فضا به شکل غیر عادی سرد شود. اما وجود یک خودروی ویژه‌، شور و حال مسابقه را به کمال رساند و آن چیزی نبود جز آکورا NSX ارتقا یافته که کد GT3 را به دوش می کشید. در این مقاله به 7 حقیقت دیدنی از این خودرو میپردازیم.

    همۀ‌چیز از تابستان امسال آغاز شد

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3زمانی  که آکورا NSX پا به نمایشگاه خودرو تابستانه‌ی نیویورک گذاشت، مایکل شانگ، مالک تیم مسابقات ماشین‌رانی به همین نام، اولین کسی بود که علاقه‌ی خود را برای پیش‌خرید این هیولای ژاپنی نشان داد. این خودرو به‌ منظور این که استانداردهای لازم را برای ورود به مسابقات بین‌المللی FIA کسب کند،

    روانه‌ی فرانسه شد و پس از دریافت مجوزهای لازم به ایالات امریکا رسید. حالا نوبت شانگ و مهندسین تیمش بود تا از ثانیه به ثانیه‌‌ی زمان باقی‌مانده بهره گیری و سه ماه باقی‌مانده تا رقابت رولکس را به تمرین و آزمایش NSX GT3 بپردازند.

    این خودرو 60 درصد ساخت را تصاحب کرده

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3در حالی‌که به شکل معمول ساخت نسخه‌ی پیست بیشتر خودروهای اسپورت، کم‌تر از مدل استاندارد هست، در NSX اوضاع فرق می کند و مشابه‌ی GT3 قرار هست 60 از کل ساخت این خودرو  را مال خود کند. اضافه بر پیشرفت‌های ظاهری، چشم‌گیرترین تغییراتی که بین این مدل و مشابه‌ی استاندارد وجود دارد در سیستم تعلیق و فنربندی محفوظ هست

    که سبب کاهش ارتفاع و بهبود اوضاع آیرودینامیکی GT3 میشود. در حال حاضر این خودرو فقط با لاستیک‌های برند کانتیننتال عرضه شده و سرعت آن به 290 کیلومتر محدود شده هست که برای حضور در مسابقات کلاس GTD کشور آمریکا الزامی هست.

    همان موتور بدون وجود AWD

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3پیشرانه‌ی مدل GT3 تفاوتی با مدل استاندارد NSX ندارد و همان 3.5 لیتری همراه با توربوشارژ دوگانه هست که می تواند در کنار موتور الکتریکی، 572 اسب بخار قدرت و گشتاور 646 نیوتن‌متر ساخت کند. اما برخلاف این که موتور هر دو مدل یکسان هست، گیربکس نسخه‌ی GT3 از نوع 6 سرعته دستی متوالی «Sequential» بوده و تنها به‌ صورت دیفرانسیل عقب ارائه می شود، در صورتی که NSX استاندارد دو دیفرانسیل هست.

    تکمیل مسابقه اولویت اول بود

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3از آنجا که NSX GT3 اولین بار بود که در این مسابقه شرکت داده می‌شد، اتمام مسابقه استقامت بر هر چیزی مقدم بود و قهرمانی در مرحله‌ی بعد قرار داشت. دو خودرو NSX GT3 تیم مایکل شانگ با شماره‌های 86 و 93 وارد پیست شدند که نهایتا خودرو شماره 86 پیروز به کسب جایگاه پنجم شد اما شماره 93 که از کاپوت جلو صدمه‌ دیده بود، تنها 30 دقیقه مانده به اتمام 24 ساعت زمان مسابقه به نظر داوران از رقابت خارج شد. Jeff Segal یکی از رانندگان ماشین شماره 86 می گوید:

    رسیدن به خط پایان برای ما یک هدف بسیار بزرگ بود، بنابراین کسب مقام پنجمی و آن هم در شرایط بارانی پیست، واقعا باورنکردنی هست

    کاترین لگ «Katherine Legge» و رانندگی ماشین شماره 93

    کاترین لگ یکی از رانندگان خودروی NSX GT3 با شماره 93 بود و برای مدت اندکی نیز در این مسابقه جایگاه اول را کسب کرد. این اولین بار در تاریخ مسابقات 24 ساعته دیتونا بود که یک زن در آن شرکت داشت. خانم لگ، بعنوان راننده‌ی حرفه‌ای بریتانیایی پیش از این نیز 2 بار در بزرگ‌ترین رویداد نسکار به اسم ایندی 500 ایالات امریکا «Indianapolis 500» پشت خط استارت، آغازکننده‌ی مسابقه بوده هست.

    هر دستگاه NSX GT3 حدود 500 هزار دلار قیمت دارد

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3 به گزارش پارس ناز به گفته‌ی شانگ هر دستگاه از این خودرو حدود 500 هزار دلار ارزش دارد. گفتنی هست که این رقم بیش از دو برابر قیمت مجهزترین نسخه‌ی ساخت انبوه خودرو آکورا NSX هست. خودرویی که با آپشن‌های متنوع قیمتی معادل 200 هزار دلار دارد.

    30 هزار دلار ناقابل برای یک فرمان!

    بررسی کامل خودرو آکورا NSX GT3شانگ همین طور اشاره داشته که هزینه‌ی یک فرمان از این خودرو حدود 30 هزار دلار هست. این فرمان اضافه بر داشتن وزن بسیار کم و 15 دکمه که عملکرد تعویض دنده را نیز شامل می شود، پدال کلاچ را نیز در خود جای‌داده هست.